Reklama w Internecie czy w mieście?

Ważnym elementem działalności praktycznie każdej firmy jest dziś skuteczna reklama. Najważniejsza jest jej jednak właściwa lokalizacja i ekspozycja, która sprawi, że nie będzie ona ginęła w tłumie. Reklamy można bowiem umieszczać nie tylko w różnorodnych punktach znajdujących się na terenie miasta lub w jego dalszej czy bliższej okolicy. Swoje towary lub usługi można także reklamować w Internecie. I jest to jeden z lepszych sposobów na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Obydwa rozwiązania stosowane oddzielnie mają jednak swoje wady oraz zalety, dlatego najlepszą opcją byłoby wykorzystanie ich łącznie. W ten sposób można dotrzeć zarówno do klientów, którzy nie zawsze są na bieżąco z rozwiązaniami internetowymi lub większość czasu spędzają przemieszczając się, czy to po mieście, czy też po jego obrzeżach. Kompleksowe rozwiązania sprawiają, że docieramy jednocześnie do tych klientów, którzy większość czasu spędzają w biurze. Długi czas spędzony przed ekranem komputera oraz korzystanie z dostępu do Internetu, sprawiają, że większe jest prawdopodobieństwo, że klient przypadkiem trafi na reklamę, która go zainteresuje. Taki jest cel reklamy, który bardzo często jest osiągany. O ile reklama jest w wielu sytuacjach przydatna, bo informuje nas o nowych towarach i usługach, które wchodzą na rynek, to niejednokrotnie też bywa irytująca. W dużej mierze odnosi się to przede wszystkim do reklam, które każdego dnia zaśmiecają nasze skrzynki pocztowe i internetowe. Czasami więcej szkody niż pożytku dają także te, które spotykamy w miastach lub w okolicy dróg dojazdowych. Głównym argumentem na „nie” dla takich reklam jest to, że w dużej mierze zaśmiecają i niszczą wizerunek miast. Tworząc chaos, rozpraszają uwagę kierowców, którzy nie mogą skupić się na znakach drogowych, zwłaszcza gdy są to reklamy świetlne bądź podświetlane. O ile w przypadku reklam internetowych zazwyczaj wystarczy kliknąć krzyżyk, by je zamknąć, to szyldy oraz banery takiej możliwości już nie dają. Decydując się na taką formę reklamy, warto więc zadbać, by dobrze komponowała się ona z otoczeniem oraz budynkami i ich architekturą. Wówczas z pewnością nie spotkamy się z zarzutami, że nasza reklama szpeci i źle wygląda. Częściej wywoła ona zainteresowanie oraz uznanie ze strony klientów.