Mała wielkość, duże możliwości, czyli o wizytówce

To, że firmy chcą reklamować swoją działalność w jak najlepszy sposób, nie jest ani niczym nowym, ani też dziwnym. Skuteczna oraz dobrze wykonana reklama może zagwarantować spory zastrzyk gotówki, pod warunkiem, że przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Można tego dokonać, np. za sprawą reklamy tradycyjnej w postaci ulotek, szyldów, banerów, billboardów lub reklamy świetlnej, która również jest często spotykana, a może mieć rozmaity wygląd. Reklamować można się także w internecie. Do tego celu doskonale nadaje się profesjonalna strona internetowa oraz udzielanie się na portalach społecznościowych. Każda forma reklamy powinna być jednak dobrze przemyślana, żeby po czasie nie okazało się, że wydaliśmy pieniądze na coś, co jest kompletnie nieskuteczne. Warto też pamiętać, że reklama nie zawsze musi być dużych rozmiarów. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, kiedy osobiście spotykamy się z klientem, kontrahentem bądź zleceniodawcą. Wręczenie ulotki reklamowej byłoby w takiej sytuacji nieprofesjonalne, a nam zależy przecież na wywołaniu dobrego wrażenia. Do takich celów stworzono coś znacznie prostszego i bardziej ekskluzywnego. Mowa tu o wizytówkach, które bardzo często są początkiem owocnej współpracy. Projektowanie wizytówek wymaga jednak doświadczenia i kreatywności, ponieważ klienci oczekują dziś nie tylko ich wysokiej jakości i starannego wykonania. Chcą także dostać wyjątkowy projekt, który sprawi, że wizytówka będzie się wyróżniać spośród setek innych. Od klienta zależy też, czy ma być ona minimalistyczna, bogato zdobiona, czy klasyczna. Kupujący wybiera także rodzaj i grubość papieru, który ma również duże znaczenie. Wizytówka powinna zawierać podstawowe dane o nas lub firmie i musi być czytelna dla osoby, która ją otrzymuje. Adres i numer telefonu muszą być koniecznie aktualne, a ich zmiana pociąga za sobą wymianę wizytówek, bo niedopuszczalne są jakiekolwiek przekreślenia, podobnie jak zabrudzenia. Dawniej wręczanie wizytówek objęte było specjalną etykietą, która obowiązywała zarówno wręczającego, jak i osobę, która odbierała wizytówkę. Dziś ten zwyczaj został prawie zapomniany. Należy jednak pamiętać, że wizytówka ma reprezentować nie tylko nas, ale również naszą firmę i zatrudnionych pracowników. Warto więc zrobić wszystko, by w jak najlepszy sposób spełniała swoją funkcję.