Czy Twoja firma jest bezpieczna?

Dziś, jak chyba nigdy wcześniej, firmy powinny przykładać duże znaczenie do swojego bezpieczeństwa. Nie chodzi tu tylko o bezpieczeństwo w sensie fizycznym, coraz częściej dotyczy to również danych oraz informacji, które w wersji cyfrowej są przechowywane na komputerach, dyskach bądź też innych nośnikach pamięci. Nawet dziś nie każdy pamięta o tym, by posiadać hasło do komputera, nie mówiąc już o tym, że wciąż jeszcze wiele osób trzyma PIN do karty debetowej w widocznym miejscu lub udostępnia postronnym numer konta bankowego czy dane z dowodu osobistego. Ignorowanie kwestii bezpieczeństwa jest często spotykane nie tylko w przypadku klientów indywidualnych, ale również i w dużych firmach. Powodem jest najczęściej brak czasu bądź zwykłe lenistwo. Jeżeli jednak zignorujemy te kwestie, otwieramy furtkę wszystkim złodziejom, którzy tylko szukają luk w systemie. Wszystko po to, by w nim namieszać i doprowadzić do sytuacji kryzysowej. Dlatego coraz częściej systemy same wymuszają na nas stosowanie haseł, które muszą się składać z odpowiedniej ilość liter oraz cyfr, by ciężko je było złamać. Czasami też istnieje wymóg zmiany hasła, np. po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa. Wiele osób sądzi, że te problemy ich nie dotyczą, jednak często zmieniają zdanie w sytuacji, kiedy pojawia się realne zagrożenie. Wówczas szukamy najlepszego sposobu, by sobie z nim poradzić, ale jednocześnie zadajemy sobie pytanie: „kto jest temu winien?” Bezpieczeństwo informacji oznacza także zapewnienie ochrony danych klientów, które nie mogą dostać się w niepowołane ręce. Na rynku można obecnie znaleźć specjalne szkolenia, które nie tylko poprawią bezpieczeństwo informatyczne, ale przede wszystkim zmienią nastawienie pracowników, a często i kierownictwa, do tak ważnej kwestii, jaką jest bezpieczeństwo danych, które są w posiadaniu i przetwarzaniu różnych firm. Wprowadzone programy oraz procedury są skuteczne jednak tylko wtedy, gdy są surowo respektowane. Tylko dzięki temu możemy być pewni ich wysokiej jakości. Podobnie jak samochód i dom, posiadają system alarmowy, tak i my powinniśmy mieć podobny we własnej firmie, a może nim być zespół pracowników oraz firma nadzorująca bezpieczeństwo danych. Kwestie tego typu dotyczą dziś praktycznie każdego z nas, jednak powinny być szczególnie istotne przede wszystkim dla firm i osób działających w szeroko rozumianym biznesie.